Slagkracht in ICT OutsourcingSlagkracht in ICT

ICT is nog steeds booming business. CIO's beoordelen daarbij dat het hebben Slagkracht in ICT Outsourcing van levensbelang is voor hun organisatie.

De techniek ontwikkeld snel. Nog iedere dag worden we met meer en meer geavanceerde technologie geconfronteerd.Voor de rekenkracht van een moderne mobiele telefoon hadden we in de jaren ’70 nog een computer nodig die een moderne woonkamer volledig zou vullen.

Helaas worden met de Outsourcing van ICT nog dagelijks dure fouten gemaakt en hebben veel organisaties de besturing van hun provider(s) niet op orde

In deze sectie van de Slagkracht Outsourcing site vind je op ICT toegespitste informatie over Regie, Governance en Demand- en Supply Management en specifieke ICT-besturingskwesties bij Offshoring.

Ben je op zoek naar specifieke informatie en kun je die niet vinden of heb je een concrete vraag? Leg die dan op de contact pagina vrijblijvend aan ons voor. Wij gaan graag op je vragen in.
-
Koos Overbeeke


Kosten van de ICT uitbestedingen zijn bijna altijd veel te hoog!

De kosten van de ICT uitbestedingen zijn in 78 procent van alle gevallen veel te hoog. Dat is een opzienbarende conclusie als je weet dat vaak wordt uitbesteed om kosten te besparen.

kosten van de ict uitbestedingen zijn bijna altijd te hoog

 

In de praktijk zijn organisaties echter veel duurder uit aan uitbesteedde ICT dan voorheen met interne dienstverlening.

Klopt dit wel? Hoe kan dat? Wat is hier aan de hand? Andere vragen die we horen zijn: Waarom weet ik hier niets van? Of: als dat zo is, waarom zie ik dat dan in de cijfers niet terug?

Allemaal heel legitieme reacties en vragen. We gaan ze beantwoorden. 

 

Om te beginnen: dat organisaties duurder uit zijn, wil niet zeggen dat er voor niets is uitbesteed. Heel vaak besteden organisaties de ICT uit omdat het te veel moeite kost om intern de benodigde kennis en kunde in huis te halen en te houden.

Outsourcing levert ook reductie van de span of control op in senior management lagen en bij de directie. Directies en senior managers hoeven nu niet meer bezig te zijn met nieuwe ontwikkelingen in het ICT vak.

En zo zijn er nog een paar redenen die pleiten voor uitbesteding, SSC of bij de overheid, GR vorming.

Maar, hoe komt het nu dat men na Outsourcing duurder uit is? En is daar wat aan te doen?

 

Overzicht van deze kostenbesparing tips

Deze Slagkracht tips voor kostenbesparing voorziet je van een overzicht. Je kunt scrollen en verder lezen of een link hieronder aanklikken waarna je direct naar een relevant onderwerp gaat.

 

  1. Hoe kan het gebeuren dat uitbestede ICT duurder wordt?

  2. Hoe directies naar ICT kosten kijken

  3. Hoe ICTers naar kosten van ICT uitbesteding kijken

  4. Het kwartje viel

  5. Het ITIL misverstand

  6. De waarheid over ICT kosten

  7. Hoe leveranciers naar ICT kosten kijken

  8. Aanbevelingen voor minder hoge kosten bij ICT uitbesteding

  9. Meer informatie

 

*** Bovenstaande linken werken niet? Activeer ze met de link hieronder ***

 

Business managers en IT outsourcing

Vijf problemen en de bijbehorende remedie. CIO en IT demand manager, pas op uw zaak!

Cloud service modellen

Cloud service modellen. Bijna iedere manager (ook die niet in de ICT werken) raakt betrokken bij Cloud Services. En vaak komt dan aan de orde hoe sturen we een Cloud leverancier aan? Vooral als die niet helemaal levert wat jullie hadden verwacht!

De vraag is: Zijn de juiste ingrediënten opgenomen in jullie Cloud service contract of SLA?

In deze handleiding krijg je de basiskennis aangereikt over Cloud services. Met die kennis kun je beslagen ten ijs komen.

 

cloud service modellen.head

 

Ben je echt een leek op dit gebied, volg dan eerst deze link en lees onze publicatie over Cloud Computing.

 

Overzicht van deze Slagkracht handleiding

Deze handleiding voorziet je van een overzicht. Je kunt scrollen en verder lezen of een link hieronder aanklikken waarna je direct naar een relevant onderwerp gaat.

 

  1. De wereld van Cloud leveranciers

  2. Vijf kenmerken van Cloud computing

  3. Drie Cloud Service modellen

  4. Vier vormen van inzet

  5. Risico's en beperkingen van verschillende modellen

  6. Beveiliging van gegevens

  7. Verborgen kosten bij Cloud Services

  8. Nieuwe ontwikkelingen

 

*** Bovenstaande linken werken niet? Activeer ze met de link hieronder ***

 

 


 

 

contactSlagkracht Management;dm opleiding

Consultancy, Opleidingen en Implementatie Service

voor Governance (Regie) en Demand Management

bij Outsourcing en SSC

 

Neem gerust vrijblijvend contact op voor meer informatie of bel even