de grootste ergernis van gebruikers

 

klok Leestijd is 8 minuten

 

 

Stop NU de Grootste Ergernis van Gebruikers

die afhankelijk zijn van uitbesteed werk!

 

Stop de grootste ergernis van gebruikers zoals die leeft in je gebruikersorganisatie. Onze missie is het om die ergernissen uit te bannen.

 

En jij?

Als jij, net als Annechien, in een organisatie werkt waar flink onvrede over de dienstverlening van een uitbestede dienst leeft dan heb je nu de tools gevonden om die ergernissen kwijt te raken.

Tools, middelen en een tactiek waarmee je hierin succesvol kunt zijn. Wat in deze handleiding volgt is de aanpak die Annechien bij ons heeft geleerd en vervolgens heeft toegepast.

We laten de aanpak zien en geven praktische voorbeelden. Annechien had daar veel succes mee.

 

 

 

Nu zijn er 25 bezoekers op de site


16 collega's lezen premium
content



 

 

Overzicht van deze Slagkracht handleiding

De Grootste Ergernis van Gebruikers  wegnemen

 

  1. Deze aanpak is niet voor iedereen geschikt! Wanneer werken deze tools het best?

  2. Hoe kun je de ergernissen van gebruikers in je voordeel aanwenden?

  3. Respect afdwingen is van belang om invloed te krijgen. Hoe doe je dat?

  4. Je achterban en de directie mobiliseren. Met deze aanpak lukt dat! 

  5. Hoe kun je humor gebruiken zelfs als je geen grappenmaker bent?

  6. Voorbeelden: 15 veel genoemde ergernissen van gebruikers

  7. Jouw klap op de vuurpijl. Je laatste stap, de leverancier gaat meewerken aan oplossingen

 

 

De grootste ergernis van gebruikers

 

 

De context van deze Demand strategie

De grootste ergernis van gebruikers wegnemen is een strategie die voor iedere Regisseur / Demand Manager voor de hand lijkt te liggen.

Toch is die strategie vaak weinig succesvol.

De situatie die wij in deze handleiding ter hand nemen is bijzonder.

Waarom?

Bijzonder omdat de situatie behandelen waarbij de Demand Manager bij zijn streven om tekortschietende dienstverlening op peil te brengen geen medewerking van de leverancier krijgt.

En hij krijgt ook geen actieve steun van zijn eigen directie!

 

Dat laatste lijkt bijzonder maar dat is het niet!

 

Die situatie komt namelijk vaker voor dan je denkt en wordt bijvoorbeeld veroorzaakt door een afgesloten contract.

Dat betreft dan een contract dat voor je directie een flinke besparing oplevert, maar daardoor voor je leverancier te weinig mogelijkheden biedt voor goede service.

Wat we daarbij ook vaak zien, is dat de betrokken Regisseur / Demand Manager nog betrekkelijk nieuw in het vak is.

Zowel bij de leverancier als bij zijn eigen directie heeft hij nog weinig krediet en respect kunnen opbouwen.

Beide partijen hebben ook andere belangen (dat contract) die deels strijdig zijn met wat de Demand Manager wil: betere service voor de gebruikers van de uitbestede dienst.

De uitdaging is in dat geval om als Regisseur / Demand Manager een strategie te vinden, als het ware een judogreep te bedenken, waarmee je toch de actieve medewerking van beide directies krijgt.

En die ‘judogreep’ moet voldoende stevig zijn om partijen uit balans te brengen en succes te kunnen behalen, maar mag niet zo hard aankomen dat partijen zich ‘gevloerd’ voelen.

 

Dat laatste zullen ze namelijk van een Regisseur / Demand Manager niet accepteren.  

 

Voor het wegnemen van de grootste ergernis van gebruikers is politieke handigheid nodig. 

De strategie die we vandaag in deze publicatie behandelen, balanceert op die handigheid en we illustreren hoe je dat kunt doen.

 

 

De praktijk van de grootste ergernis van gebruikers wegnemen

Natuurlijk is elke Demand Manager al lang bezig met activiteiten die daar veel op lijken, maar de strategie die daarbij gebruikt wordt is niet altijd succtipje van de sluier oplichtenesvol. Bijvoorbeeld in de context zoals hiervoor geschetst.

We zullen zo uitleggen wat dat gebrek aan succes met name veroorzaakt. 

Daarnaast laten we zien hoe de strategie die je nodig hebt, naast de verwijdering van een grote ergernis, ook het krediet en respect oplevert dat je nodig hebt.

Nodig om succesvol onderhandelingen af te ronden over aanpassingen in SLA’s en KPI’s.

 

Hoe je dat allemaal voor elkaar krijgt?

Verder lezen >>























 

 


Blijf op de hoogte!

 

 

Slagkracht-Outsourcing.nl is in de Benelux de favoriete Wiki van Regisseurs & Demand Managers en dat heeft een reden.

Jij en ik weten wat er aan scheelt in Outsourcing en SSC land en ik weet hoe je dat kunt repareren.

Wij bouwen aan een beweging van goed geïnformeerde collega's.

- Koos Overbeeke

 

Koos Overbeeke

 

Ruim 2000 collega's gebruiken de premium content die alleen voor Slagkracht Insiders beschikbaar is en ze ontvangen om de 14 dagen nieuwe Slagkracht.

Je kunt je hier bij hen aansluiten.

 

Invalid Input