Demand, de vraag, in kaart brengen

 

 

 

Demand, de vraag, in kaart brengen, houden en managen

Bij Outsourcing of SSC (GR) Demand, de vraag, in kaart brengen voor diensten die uitbesteed zijn of die uitbesteed gaan worden, dat zie je nog niet vaak gebeuren. Meestal borduurt men verder op wat voorheen intern geleverd werd.  

Dat kan geen kwaad totdat de markt verandert, de business verandert of regelgeving wijzigt. En vaak is ‘Leiden dan in last’. Dat komt doordat men de ontwikkeling van de vraag niet actief heeft gevolgd. Men wordt verrast door ontwikkelingen. 

Dat laatste wordt deels weer veroorzaakt doordat Sr. management niet is opgeleid in Outsourcing, Regie en Demand Management technieken. We zien dat veel organisaties met schade en schande wijs worden.

We zien ook dat in organisaties met een relatief jong management het uitbesteed werk effectiever wordt gemanaged. Het managen van vraag en vraagontwikkeling krijgt dan een centrale rol in de business besturing.

Je zou Demand Management anno nu kunnen vergelijken met de ontwikkeling van de Personal Computer (PC) in de vorige eeuw.

In het begin van de jaren 80 hadden alleen specialisten, meestal controllers of een programmeur, een pc ergens in hun kantoor op een tafel staan. Managers hielden zich ver van deze nieuwe instrumenten.

Pas toen er een jongere generatie managementfuncties instroomde, jongeren die in hun opleiding met het gebruik van een PC vertrouwd waren geraakt, raakte de PC ook in managementkringen geaccepteerd. PC’s werden mainstream en rond de eeuwwisseling zag je ze op elk bureau verschijnen.

Als je vandaag een HBO of Academische opleiding bedrijfsvoering volgt, krijg je het nodige te leren over het in kaart brengen van Demand en het besturen van Demand. Jonge managers zien daarom ook het belang daarvan in.

 

De vraag in kaart brengen, de vraag in kaart houden en de vraag managen, hoe doe je dat dan? Die vraag komen we dan ook steeds vaker tegen. Steeds meer managers willen ook grip op die materie krijgen.

Ga je vervolgens Googelen en de vakliteratuur erop naslaan, dan kom je tot de ontdekking dat over dit onderwerp verrassend weinig is gepubliceerd.

Dus vinden we dat we het aan onze eer verplicht zijn die lacune als Slagkracht Outsourcing recht te zetten.

 

 

Overzicht van deze gids voor Demand, de vraag, in kaart brengen

Wat volgt er verder in deze Slagkracht Demand Gids? Je kunt verder scrollen en doorlezen of of een link hieronder aanklikken waarna je direct naar een relevant onderwerp gaat.

 

    1. Managing Demand, drie soorten vraag, drie processen van behandeling
       
    1. De basis: 3 fasen van vraagbehandeling. Hoe doe je het? Wat zijn de risico’s?
       
    1. Een praktisch hulpmiddel. In control zijn met het SDM canvas
       
    1. Zes voorbeelden van het gebruik van het SDM canvas
       
    1. Het tijdbeslag en de planning van je activiteiten
       
    1. Niet alleen in kaart brengen, maar de vraag ook managen. Een kunst, een kunde
       
    1. Wat levert Managing Demand, de vraag in kaart houden, jou en je organisatie op?
       

 

 

*** Bovenstaande linken werken niet? Activeer ze met de link hieronder ***

 

Klik hier om door te gaan

 


 

 

contactSlagkracht Outsourcing;dm opleiding

Consultancy, Opleidingen en Implementatie Service

voor Governance (Regie) en Demand Management

bij Outsourcing en SSC

 

Neem gerust vrijblijvend contact op voor meer informatie of bel even

 

 Slagkracht Outsourcing is een handelsnaam van Slagkracht Management