Nu 2 bezoekers op de site
1 collega's zijn ingelogd voor premium content


(Leestijd: 7 minuten)

de shared service center belofte

 

 

 

 

 

 

De Shared Service Center belofte

Hoe de Shared Service Center BELOFTE was verlopen naar een SSC met forse problemen.

 

De laatste mail

Johan verlaat peinzend zijn kantoor en loopt naar zijn auto. Het laatste mailtje dat hij zojuist wegklikte, betrof weer een klacht over de gebrekkige dienstverlening van het SSC.

Het rumoer over de dienstverlening van dit SSC begint luider te worden.

En zijn collega’s hadden tijdens hun laatste wandeling bij het golfen ook al gesuggereerd dat dit project niet opleverde wat hen beloofd was. 

Wat er precies aan schortte, daar kreeg hij geen vinger achter. In gedachten dwaalde hij af naar wat hij met het SSC beoogd had...

 

 

Google, 1,5 miljoen resultaten

Voordat hij de deur van zijn kantoor was uitgelopen, had Johan nog even op Google gezocht naar “Problemen in SSC”.

Het aantal resultaten dat die zoekterm opleverde, was niet bemoedigend. Een van de bovenste zoekresultaten luidde: 5 redenen tegen een SSC.

Het is Johan duidelijk dat veel organisaties de mond vol hebben over outsourcen, het hebben van een SSC en andere vormen van het uitbesteden van werkzaamheden.

Maar die organisatie worstelen tegelijkertijd flink met de uitdaging om zo’n uitbesteding tot een succes te brengen.

In een oogopslag had Johan wel gezien dat zijn ervaringen veel vaker voorkomen en kunnen worden samengevat met:

  1. Het kost meer geld dan verwacht,
  2. de kwaliteit is onvoldoende en
  3. de uiteindelijke serviceverlening is beneden de verwachting.
Hoe was Johan hierin terechtgekomen en hoe moest hij er weer uit komen?

 

 

Overzicht van deze Slagkracht SSC gids

 

  1. Het proces van besluitvorming (en wat meestal wordt vergeten)

  2. Nadat het een tijdje draait ontstaat gemor in de organisaties

  3. Onderzoekbevindingen: Zes tekortkomingen

  4. SSC als 'kop van jut'

  5. Analyse: Vier systeemfouten

  6. Slechte dienstverlening en toch hoge service! Hoe kan dat?

  7. De verbeterstappen

  8. Leereffecten en het resultaat

 

Verder lezen >>















































































 

 


 

Blijf goed geïnformeerd

 

Twintig keer per jaar een nieuwe publicatie met tips en aanwijzingen voor een succesvolle Outsourcing praktijk.

 

Voornaam
Mailadres