Excelleren met Demand Management bij Philips
Koninklijke Philips wil een leider zijn in gezondheidstechnologie. Daarvoor moet hard worden gewerkt. Op dit moment staan ze derdes in dit vakgebied na GE en Siemens.
Maar het is de ambitie is het om hogerop te komen.
Kwalitatieve levering van producten en een scherpe kostprijs zijn hierbij sleutelfactoren. Outsourcing van ondersteunende diensten is een strategie die daarbij een ondersteunende rol speelt.
Regie en Demand Management is in die situatie een sleutel competentie en hier schortte voorheen wel het een en ander aan.
Slagkracht Management heeft twee divisies van Philips geholpen om de touwtjes strakker aan te trekken en de Regie en Demand Management competenties naar een hoger plan te tillen.
Daarnaast hebben wij met een Demand Management Assessment de organisatie, de processen, systemen en de provider in beeld gebracht.
Hert resultaat is dat de effectiviteit en de output van de outsourcing zijn verbeterd, de samenwerking is verbeterd en dat de kosten zijn afgenomen.