Lijnmanagers met uitbestede diensten
Lijnmanagers met uitbestede diensten opereren vaak los van providers, de dienstenleverancier.
Maar veel lijnmanagers en hun afdelingen worden fors gehinderd door services en diensten die zijn uitbesteed.
Of het nu om Call center diensten gaat of HR diensten, ICT of Facilitaire diensten, je kunt er flink last van hebben.
Als jij en je mensen ook veel hinder, ongemak ja zelfs productieverlies ervaren als gevolg van uitbestede diensten, dan is het tijd om stevig aan de bel te trekken.
Want voor je het weet word jij aansprakelijk gesteld voor achterblijvende prestaties van je afdeling.
Als je dan naar de Outsourcing wijst ben je te laat. Je zult worden verweten dat als dit zo is je er al lang iets aan had moeten doen!
Nog een paar voorbeelden van veel voorkomende issues die jij moet oplossen:
Hoge kosten en trage oplossingen
Je wordt ermee geconfronteerd dat de leverancier mensen inzet die in jullie tijd en op jullie kosten leren hoe het werkt.
Verlies van productiviteit
De responstijd van de dienstverlener kan veroorzaken dat jouw mensen niet verder kunnen met hun werk.
Andere prioriteiten
Dit is een grote. Jouw organisatie is waarschijnlijk één van de vele bedrijven waar jullie dienstverlener voor werkt. Wie krijgt prioriteit?
Het eerlijke antwoord? Het bedrijf dat de meeste omzet levert aan de dienstverlener.
Wat kun je daar als lijnmanager aan doen?
Eigenlijk best veel moeten we je dan eerlijk zeggen.
Maar daarvoor is nodig dat je dynamiek van uitbesteed werk kent en doorziet. Dat je weet wat de knoppen zijn waaraan je moet draaien.
Als je dat weet dan kun je aan de slag. Je kunt een volwaardig gesprekspartner zijn voor de leverancier of voor jullie interne regie & demand organisatie.
Als je de dynamiek en de besturingsprincipes van Outsourcing kent laat je je niet meer met een kluitje in het riet sturen.
Argumenten zoals ‘de SLA staat dit niet toe’ of ‘dat staat zo in het contract’ wuif je weg omdat je weet hoe het echt werkt.
Het goede nieuws voor lijnmanagers met uitbestede diensten
Het goede nieuws is dat het anders kan en dat jij als lijnmanager daar een flinke en positieve rol bij kunt vervullen. Mits je dus weet hoe het Outsourcing spel gespeeld wordt.
Dat betekent dat je niet langer aan de kant moet blijven staan maar opstaan en mee gaan praten over hoe het anders moet. Daarvoor heb je kennis nodig over hoe het werkt.
Bij uitbesteed werk werkt het anders
Want het werkt bij Outsourcing anders dan bij een interne dienst en ook heel anders dan bij een ingekochte dienst.
Het goede nieuws is dat de tweedaagse training Sourcing Regie en Demand Management als enige in Nederland Managers wegwijs maakt in alle aspecten die nodig zijn voor succes van Outsourcing trajecten.
Meer informatie over de training Sourcing, Regie en Demand Management methoden die al honderden Managers volgden