Opleiding Demand Management en Regie bij ICT Outsourcing
De Opleiding Demand Management en Regie bij ICT Outsourcing is op je lijf geschreven als jij te maken hebt met Outsourcing van ICT diensten, en met de retained organisation?
Loop je er tegen aan dat veel van wat je over Outsourcing hoort en leest ook bij jullie optreedt?
Outsourcing van ICT is een stevig gevestigde business benadering. De markt is volwassen geworden en biedt een breed scala van service modellen. Elke model kent zijn eigen voordelen en risico’s.
De druk op winstgevendheid van bedrijven en effectieve uitgaven van publieke gelden is groot.
Ondanks die volwassen markt brengt IT Outsourcing toch vaak specifieke uitdagingen op tafel bij de achterblijvende organisatie, bij Regie en Demand Management.
Te vaak loopt het niet zoals gewenst
Enkele voorbeelden van uitdagingen die onze cursisten kenden maar die ze nu weten op te lossen:
Welk service model past het beste bij onze organisatie? Hoe spelen wij in op de risico’s en de voordelen van dat model? Is onze leverancier wel in staat het meest geschikte model te leveren of levert hij wat hij altijd levert?
Onze leverancier levert niet wat we contractueel hebben afgesproken. Gesprekken daarover zijn moeizaam. Hoe krijg ik de leverancier in een meer meewerkende modus?
De communicatie verloopt bureaucratisch. We worden van het kastje naar de muur gezonden. Hoe krijg ik daar grip op?
Onze specialisten worden nu elders ingezet en de nieuwe mensen moeten via ons nog leren hoe wij werken. Dat levert onacceptabele vertragingen en gedoe op. Hoe pak ik dat aan?
Eigenlijk is de Regie en Demand Management (Governance) functie bij ons onderbezet. Er zouden mensen bij moeten. Hoe overtuigen we daar onze directie van?
Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik met onze leverancier in een gelijkwaardige onderhandelingspositie kom en blijf ook nadat het contract getekend is?
Hoe beëindig ik de afhankelijke rol waarin de service manager van de leverancier in feite bepaalt wat wel en wat niet kan?
In 80% van ICT Outsourcing die teleurstelt weet de achterblijvende organisatie onvoldoende voorgaande vraagstukken te beantwoorden.
En dan hebben we het nog niet gehad over KPI’s die niet opleveren wat je ervan verwachtte en contracten en SLA’s die de leverancier blijkbaar beter gezind zijn dan jullie als uitbesteder.
Het goede nieuws is dat de Opleiding Regie en Demand Management als enige in Nederland de IT- manager, regisseur, demand- of contract-manager wegwijs maakt in alle aspecten die nodig zijn voor succes bij Outsourcing van ICT diensten.
Voor meer informatie over een Opleiding Regie en Demand Management volg je deze link
Terug van Opleiding demand management en regie bij ict outsourcing naar Slagkracht Outsourcing ICT