opleiding regie en demand management

 

 

 

 

 

 Opleiding Regie & Demand Management
 

Afscheid nemen van Outsourcing en SSC beslommeringen

 

De vraag is: hoe neem je afscheid van Outsourcing en SSC beslommeringen?

De uitdaging, het vinden van methoden om je leverancier(s) mee te krijgen en je gebruikers en de directie tevreden te stemmen, die uitdaging ken ik.

Jaren terug was ik als programma manager bij KPN verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een stafdienst. Grote delen van die dienst waren echter geoutsourced.

Ik ontdekte al snel dat het succes van acties in sterke mate afhangt van de kwaliteit Regie en Demand Management. Als dat op orde is kun je resultaten boeken. Als dat niet op orde is… boek je geen resultaten.

Helaas, het was niet op orde.

Net als jij besteedde ik heel wat uurtjes aan onderzoek naar hoe ik grip op de zaak kon krijgen en hoe ik mijn opdracht kon realiseren. Aanvankelijk zonder succes.

Ik hoop dat deze pagina het je makkelijker maakt om die informatie te krijgen die je nodig hebt om een goede beslissing te nemen.

Dank voor het langskomen. Dank ook dat je mijn opleiding Regie en Demand Management wil overwegen. Ik voel me vereerd.

 

 

page banner

 

 

Deze tweedaagse opleiding is er speciaal voor jou als jij betrokken bent bij uitbesteed werk (Outsourcing, SSC, BPO, Offshoring, GR, etc.) en als je uit dat uitbestede werk meer resultaat wil halen of daar meer grip op wil krijgen.

De opleiding is er ook voor jou als je start met outsourcing en wil weten hoe je dat het beste kunt aanpakken.

De opleiding is er voor jou als je wil weten hoe je verborgen gebreken en verborgen hoge kosten kunt opsporen. Hoe je ontevreden gebruikers of misschien zelfs eindklanten van je organisatie in beeld kunt krijgen. Kortom hoe je verbloemde schade zichtbaar maakt en kunt oplossen.

De opleiding is er voor jou als je worstelt met het beïnvloeden van leveranciers, de gebruikers en de resultaten.

Onderwerpen zoals De Demand Management praktijk, Regie, Contract Management, Performance Management, Relatie Management, Governance en Ketenbesturing leveren het Kader dat je nodig hebt om te slagen in de business van Outsourcing en SSC.

 

 

Ontwikkeld aan de Universiteiten van London en Tennessee

De professoren Feeny en Willcocks (London School of Economics) en Vitasek (University of Tennessee) Regular Expression ontwikkelden het vak van Demand Management bij Outsourcing.

Vijftien jaar praktijkervaring

Deze kennis brengen wij nu ruim vijftien jaar als enige in Nederland in de praktijk. Bijna altijd zijn de resultaten daarvan opzienbarend. Lagere kosten en betere resultaten realiseren wij en kun jij realiseren met het toepassen van methoden die specifiek zijn afgestemd op de Outsourcing en de SSC praktijk.

 

aanbeveling voor opleiding regie en demand management 

 

Feitelijk was ik voorheen niet in staat om succes met mijn werk te scoren

Ik miste de kennis en de informatie waarmee ik de juiste dingen kon doen. Samen met mijn opdrachtgever drukte ik precies op de verkeerde knoppen. Knoppen die onze leverancier niet in beweging bracht. 

Sterker nog, die leverancier werd zich bewust van zijn mogelijkheden om de marge te verbeteren en onze onmacht om de zaak effectief te managen. Het kostte ons teveel tijd en teveel energie.

 

Frustrerend

Gelukkig vond ik oplossingen en nu deel ik die met jou.

Wat je nodig hebt, is een systeem en een tactiek. Natuurlijk moet je er tijd in stoppen, maar die tijd verdien je dubbel en dwars terug.

Ontdek tijdens de twee trainingsdagen alle aspecten die je nodig hebt om verder te komen.

Eindelijk levert deze investering je resultaat op en ken je de methoden die je nodig hebt om je rol effectief verder te ontwikkelen.

Wij vatten die methoden die je leert samen onder de noemer Regie en Demand Management.

 

 

 

 

hoe lijkt het je om

Hoe lijkt het je om:

  • Alle Ins en Outs van sourcing strategiën te kennen?

  • Optimaal gebruik te maken van de kennis en de kunde van je leverancier?

  • Dagelijks te merken dat de gebruikers nu zeer tevreden zijn?

  • Zichtbaar te kunnen maken dat eindklanten buiten je organisatie niet meer weglopen en ook tevreden zijn?

  • Te merken dat de directie en business managers tevreden zijn over jouw optreden?

  • Effectief regie te voeren, demand management onder controle te hebben?

  • Méér controle te hebben op de kosten, alle geheimen en de valkuilen van contracten en SLA's (XlA's) te kennen?

  • De ins en outs te kennen van Holistisch Demand Management, Service Integratie (SIAM), Customer Journey en Personas?

  • Niet enorm veel tijd kwijt te zijn aan trouble shooting en ander gedoe?

  • Niet meer gefrustreerd te raken, omdat je nu weet hoe je de zaken naar je hand kunt zetten?

  • Alle mogelijkheden van je uitbesteding volledig te benutten?

  • Gezien te worden als een gecertificeerd Outsourcing Professional!

  • Gezien te worden als iemand die deskundig is vanaf de eerste marktverkenning tot contractbeëindiging en retransitie (Sourcing & Regie)!

  • Gezien te worden als iemand die de impact kent en kan beïnvloeden van subcontractor tot eindklant
    (Regie & Demand Management)! 

 

 

 

In een rustige en ontspannen omgeving (zie foto's van Huize Bergen te Vught -bij Den Bosch-)

Je krijgt 2 dagen informatie aangereikt over de meest effectieve strategieën, tools en systemen op het gebied van Outsourcing, Regie, Holistisch Demand Management.

 

Opleiding Outsourcing en Holistisch Regie en Demand Management

 

 

Landgoed Huize
Bergen

Opleiding regie en demand management Landgoed Huize Bergen

1 minuut vanaf de A2

10 minuten vanaf NS

Tel. 073 658 04 00

 

 

 

 

 

Waarom de opleiding Regie & Demand Management?

Zestien jaar terug zat ik als Manager met een aantal uitbestede diensten zwaar in de problemen. We deden niets anders dan brandjes blussen en wat we wilden kregen we niet voor elkaar. We zaten met onze handen in het haar.

De resultaten vielen zwaar tegen.

In die tijd vond ik in Nederland niemand die me daarbij kon helpen. Na lang zoeken vond ik in Londen (London School of Economics) en Tennessee (University of Tennessee) de antwoorden die ik nodig had.

Vanaf die tijd wist ik een succes te maken van diensten die via Outsourcing of SSC waren uitbesteed.

Veel organisaties hebben ondertussen hun voordeel gedaan met die kennis en ervaring. Het UWV, KPN, ABN AMRO, Philips, Eneco, Ministeries en bijvoorbeeld de gemeenten Amsterdam, Bernisse en veel anderen mocht ik advies geven en helpen hun aansturing van uitbesteed werk te verbeteren.

Daarnaast volgden velen de opleiding Regie en Demand Management. Die collega's kunnen nu zelfstandig en zonder onze hulp zaken tot succes brengen.

De kennis en ervaring die we binnen Slagkracht Management hebben opgebouwd delen we graag met je.

Aan jou nu de keuze. Je kunt afreizen naar Londen en Tennessee. Je kunt ook bij ons de Opleiding Regie & Demand Management volgen.

Wij bieden wat je nodig hebt om een succes te maken van jullie Outsourcing of SSC.

 

opleiding regie en demand management

Terug naar het overzicht

 

 

Voor wie is deze opleiding geschikt? 

De opleiding Regie & Demand Management hebben wij op verzoek van klanten ontwikkeld en vervolgens al voor honderden cursisten mogen verzorgen. Onze cursisten zijn enthousiast en wij hebben met veel plezier met hen gewerkt.

Besturing van de vraag (Demand), leveranciersmanagement (Supplier aansturing) en Regie zijn belangrijke thema's voor iedere manager die betrokken is bij de aansturing van uitbestede diensten.

We komen dit thema tegen bij Productiewerk, Facilitaire en HR diensten, ICT, callcenterdiensten, service organisaties (monteurs) en bij Shared Service Centra.

De opleiding Regie en (Holistisch) Demand & Supply Management heeft gecertificeerde Regisseurs en Demand Managers afgeleverd aan bedrijven zoals Philips, KPN, gemeente Amsterdam, ABNAMRO, gemeente Delft, het UWV, Yorneo, Eneco en veel kleinere overheid- zorg- en MKB organisaties.

Collega's van dienstverleners (leveranciers) volgden de opleiding omdat zij graag wilden zien en ervaren hoe wij vanuit de uitbesteder naar hen kijken en met hen willen samenwerken.

En collega's die niemand kent, die werken in organisaties waar de meesten van ons nooit eerder van gehoord hebben, gebruiken de opgedane kennis om hun organisatie stappen verder te brengen en betere resultaten binnen te halen.  

 

voor wie is deze opleiding regie en demand management geschikt 

 

Wie volgden de opleiding al?

Collega's betrokken bij regie of demand of supplier management in verband met een SSC, GR, BPO of Outsourcing.

Zij functioneren op middelbaar of hoger niveau.

Collega’s die deze opleiding ook met veel plezier hebben gevolgd luisteren verder naar functienamen zoals: senior inkoper, consultant, informatiemanager, , directeur ICT, Facilitair manager, HR manager, Director Customer Relations, Call center manager, coördinator facilitaire dienst, relatiemanager, accountmanager, contractmanager, servicemanager, service delivery manager, functioneel beheerder, HR adviseur, directeur, relatiemanager, controller etc.

Terug naar het overzicht

 

 

Wat achtergrond over mijzelf

Hierboven gaf ik al aan hoe ik ruim vijftien jaar terug in het Outsourcing, Regie & Demand Management metier terecht kwam. In de daaropvolgende jaren zag ik hoe veel bedrijven worstelden met hun Outsourcing.

Ik besloot die bedrijven mijn hulp, expertise en ervaring aan te bieden. Vrijwel alle grote en bekende organisaties in Nederland en talloze kleinere en minder bekende organisaties hebben daar gebruik van gemaakt.

Vandaag besteed ik veel tijd aan schrijven, advieswerk, opleidingen en spreekbeurten. Mijn voornaamste platform is Slagkracht Outsourcing: Deze website is in Nederland en in dit vakgebied de best gelezen website met duizenden bezoekers per maand.

Ongeveer 3000 collega’s zijn geabonneerd op mijn publicaties over Outsourcing, Regie & Demand Management. Mijn boek over Demand Management is nu meer dan 15000 maal gedownload.

 

Ik woon al jaren samen met Annemie. We hebben samen vier kinderen en zes kleinkinderen en wonen in de omgeving van Tilburg (Noord Brabant). In mijn vrije tijd geniet ik van een goed boek, fietsen, tracking en ben ik een fanatiek skiër.

 

referenties koos overbeeke 

ja reserveer mijn plek 

 

 

 

Twijfel je nog?

Dit is wat anderen zeggen na deelname aan de opleiding:

 

 

 

Veel meer referenties kun je hier zien 

Terug naar het overzicht

 

 

 

Handleiding bezwaren overwinnen

Vind je het lastig om je manager van het nut en de noodzaak van deze opleiding te overtuigen? Daarin sta je niet alleen. Honderden collega's kampten ook met die uitdaging. De handleiding voor het gesprek met je manager helpt je daarbij. button goedkeuring manager krijgen

Die handleiding verschijnt op je scherm als je op de button klikt. Je kunt hem opslaan als pdf en/of uitprinten.  

 

Terug naar het overzicht

 

 

Onderwerpen die tijdens de praktijkgerichte opleiding Regie & Demand Management aan de orde komen

De opleiding brengt de beginselen van Outsourcing, Regie en Demand Management tot leven. Theorie en praktijk worden aan elkaar gekoppeld op een wijze die het voor je mogelijk maakt heel eenvoudig de stof in jouw situatie te plaatsen en toe te passen.

Daarnaast leer je de eenvoud en de kracht van Holistisch Demand Management kennen. Zoek gerust heel het Internet af. De kracht, de eenvoud en de resultaten van Holistisch Demand Management leer je nergens anders kennen.

Je leert het alleen in deze opleiding

 

 

 

 

Onderwerpen die o.m. aan bod komen zijn:

  1. De besturing van uitbesteed werk. Holistisch Demand Management, Regie, Supply Management, Service integratie en Governance.

  2. Wat zijn de valkuilen bij Contractering, Transitie- en Transformatie- management? Waar let je op? Hoe los je het op als het fout loopt? Hoe pak je het aan?

  3. Hoe kom je in de ‘driver seat’. Hoe krijg je de resultaten die je wilt voor je gebruikers?  

  4. Ondersteunende competenties en processen voor Regie & Demand Management; Contract en SLA Management, Performance Management, Keten-Management, Relatie Management.

  5. Wat zijn specifieke Outsourcing (uitbesteding) elementen in contracten en SLA’s? Waarin wijkt dat af van reguliere inkoop contracten. Wat zijn de risico’s en de problemen die ontstaan als die elementen ontbreken?

  6. Hoe krijg je grip op de situatie als je ontdekt dat je Contract en SLA je niet helpen? Als je ontdekt dat cruciale elementen in contracten ontbreken of er verkeerd in staan!

  7. Hoe krijg je de directie en de leverancier mee in aanpassingen van die Contracten en SLA’s? Hoe hou je dat praktisch en resultaat gericht? Hoe eindeloze discussies en overleggen uitbannen?

  8. Hoe omgaan met conflicten? Hoe maak je er een Win-Win-Win van?

  9. Hoe breng je de vraag in kaart en hoe hou je die actueel? Hoe bestuur je de vraag (=demand).

(Klik hier voor een detail overzicht van alle onderwerpen in een pop-up scherm)

Maak jij het verschil? 

 

Inschrijving kan nu maar wacht niet te lang. Vol is vol.

onderscheidend zijn

 

Beknopt overzicht van het programma

1. Introductie met o.m.

  • Vier dynamische veranderingen die jouw organisatie overvallen bij (Out)Sourcing
  • Vier redenen waarom je Regie en Demand management nodig hebt bij elke Sourcing
  • Waar je voor moet zorgen om optimaal resultaat te kunnen bereiken

 

2. Sourcing met o.m.

  • De 10 scenario mogelijkheden
  • Het verschil tussen inkopen en uitbesteden/outsourcing
  • De tactische en operationele aspecten van verschillende scenario’s

 

3. Demand Management modellen met o.m.

  • Hoe krijg je demand (de vraag) echt in kaart? (Nieuw in 2018)
  • Hoe bestuur je de vraag?  (Nieuw in 2018)
  • Het verschil tussen regie, demand management en Holistisch Demand Management
  • Hoge en lage knip besturing en de nadelen van het 9 vlakken model
  • Het capability model als beter alternatief voor het 9 vlakken model (Nieuw in 2018)
  • Hoe dwing je beter service af zelfs al heb je geen adequate SLA
  • Managing partner, Managing agent, Total Service en andere modellen
  • De business case voor demand management
  • De verschillen tussen IT, FM, Call centers, Fieldservice, HRM en BPO outsourcing
  • SIAM, in huis, uitbesteden of ...

 

4. De SLA (DVO). Hoe kun je dit middel inzetten als

  • communicatie tool
  • conflict preventie instrument
  • middel voor het bevorderen van effectieve samenwerking
  • Hoe verrander je een tandenloze tijger SLA in een effectief hulpmiddel?
  • XLA, SLA hoe maak je ze effectief en hoe voorkom je een hoop bureaucratische rompslomp?

 

En op dag twee van de opleiding Regie en Demand Management leer je onder meer over:

5. Het contract met o.m.

  • Wat moet iedere manager weten over sourcing contracten en waarom?
  • Welke afspraken moet je ten koste van alles vermijden?
  • Hoe zorg je dat de machtsbalans met je leverancier in evenwicht blijft?
  • Wat moet een contract manager allemaal verzorgen en wat is daarbij anders ingeval van Sourcing dan bij Inkoop?
  • Wat onderzoek je als business manager tijdens een due diligence?

 

6. De transitie en de transformatie met o.m.

  • Wat zijn typische transitie en wat zijn transformatie activiteiten?
  • Wat zijn de valkuilen? Hoe voorkom je die?
  • Hoe organiseer je een transitie, wat moet je doen?
  • Drie verschillende benaderingen van transitie

 

7. Prestatie management & leverancier aansturing met o.m.

  • Foute manieren van leverancier aansturing
  • Hoe je effectief een leverancier aanstuurt
  • Vendor Development (Nieuw in 2018)
  • Hoe je snel en eenvoudig een effectief KPI bouwwerk maakt
  • Prestatie bewaking zonder zorgen aan de hand van o.a. de film over Simon Kuipers en Shani Davis (de film laat zien hoe het fout kan gaan)
  • Specifieke aspecten van Regie en Demand Management bij uitbesteding van IT, FM, HR, Callcenter & Monteurs.

 

8. Relatiemanagement met o.m.

  • Wat relatiemanagement bij sourcing anders maakt
  • De vier rollen van relatiemanagement bij sourcing
  • Hoe je een vastgelopen samenwerking weer op de rails krijgt

 

 

Terug naar het overzicht

 

Je kunt je via onderstaande button rechtstreeks aanmelden als belangstellende voor deze opleiding. 

ja reserveer mijn plek

 

 

 

 

 

In-company opleiding Regie & demand Management

Neem telefonisch contact met ons op of vraag via het aanmeldingsformulier een offerte voor een in-company training aan.

 

Opleiding Regie & Demand Management: Open inschrijving

Actuele prijzen en datums van de trainingsdagen vind je op de inschrijfpagina. Je komt daar via een klik op de 'beleef het mee' buttons.

Bij vroege inschrijving is vroegboekkorting mogelijk.

Voorinschrijvingen geven ons zekerheid over het aantal deelnemers. Je profiteert daarvan. De korting kan tot vele honderden Euro's p.p. oplopen.

Bij deze prijs zijn naast de opleiding 2 lunches, parkeren op onze kosten, koffie, thee en water inbegrepen en verder krijg je alle documentatie elektronisch aangeleverd.  

 

 

documentatieset

Hard copy documentatieset

Je kunt ook tegen kostprijs een hard copy documentatieset bestellen.

Niet goed, geld terug garantie

Wij van Slagkracht Management staan garant voor de kwaliteit van deze opleiding. Controleer gerust zelf of je waar voor je geld krijgt.

Een overzicht van jouw rechten na inschrijving voor deze opleiding

Alle prijzen zijn exclusief BTW

 

CertificaatCertificaat Opleiding Regie en Demand Management

Bij succesvolle deelname aan de Outsourcing, Regie en Demand Management Training voor ICT ZZP professionals ontvang je altijd een hard copy op naam gesteld certificaat.

Het aantal deelnemers is beperkt. Vol is vol.

Om enige vorm van interactie mogelijk te maken houden we het aantal deelnemers per cursusgroep beperkt.


 

Meer informatie

 

 Enkele voorbeelden van bedrijven waarvoor wij de (incompany) opleiding mochten verzorgen:

Enkele voorbeelden van bedrijven waarvoor we de incompany opleiding verzorgden

 

ja reserveer mijn plek

 

  

Terug van Opleiding Regie & Demand Management naar Slagkracht Outsourcing Opleidingen