Ryanair herdefinieerde de Outsourcing SLA voor meer succes

 

 

 

Ryanair herdefinieerde de Outsourcing SLA voor meer succes!

Jullie kunnen dat ook!

 

Sinds de eerste april dit jaar (2018) verzorgt Swissport in Duitsland alle grondafhandelingsdiensten over voor Ryanair op de luchthaven Berlin Schönefeld.

Die diensten omvatten ticketing, check-in, gate, passagiersvervoer en bagageafhandelingsdiensten. Swissport inventeert in Berlijn drie miljoen euro in nieuwe Ground Service Equipment.

Ryanair kennen we allemaal maar Swissport is minder bekend. Swissport is echter een wereldspeler die in 48 landen de passagier- en bagage afhandeling voor luchtvaartmaatschappijen verzorgt. Ook bijvoorbeeld voor KLM.

De samenwerking tussen Ryanair en Swissport dateert van het begin van deze eeuw.

Partijen tekenden een eerste outsourcing SLA in 2002. Anno 2018 kennen partijen elkaar goed en ze werken al lange tijd samen.

Maar de samenwerking verliep niet altijd vlot. Recent (2017-2018) waren er nog forse problemen zoals stakingsacties in Brussel waarna Ryanair het contract voor Brussel opzegde. 

Ook in 2006 hingen er donkere wolken boven de overeenkomst Opkomende verlengingsbesprekingen dreigden te mislukken. Partijen weten echter samen de problemen weer op te lossen. 

Hoe weten zij die draai aan conflicten te geven?

 

Overzicht van deze gids in samenwerking en probleemoplossing

Deze gids in samenwerking en probleemoplossing voorziet je van een overzicht. Je kunt scrollen en verder lezen of een link hieronder aanklikken waarna je direct naar een relevant onderwerp gaat.

 

      1. Donkere wolken boven samenwerking Ryanair en Swissport

      2. Zakelijke mismatch

      3. Directie Swissport grijpt in

      4. Samenwerking op basis van een andere SLA

      5. Operationele managers en de nieuwe SLA

      6. Lessons learned

      7. Kenmerken van de nieuwe SLA

      8. Ook deze benadering volgen?

      9. Reacties van lezers en nawoord

 

*** Bovenstaande linken werken niet? Activeer ze met de link hieronder ***

 

Klik hier om door te gaan

 


 

 

contactSlagkracht Outsourcing;dm opleiding

Consultancy, Opleidingen en Implementatie Service

voor Governance (Regie) en Demand Management

bij Outsourcing en SSC

 

Neem gerust vrijblijvend contact op voor meer informatie of bel even

 

 Slagkracht Outsourcing is een handelsnaam van Slagkracht Management