Goede voornemens of visie?
Wat maakt het verschil?
Wat maakt Regisseurs & Demand Managers succesvol?
Succesvolle Regisseurs & Demand Managers, wij horen daar nog te weinig over, maar we geloven er vurig in. Waar het over gaat, is dat mensen in organisaties weer grip en invloed krijgen op diensten en services die zijn uitbesteed (outsourcing of in een SSC ondergebracht).
Wat maakt je succesvol?
De Ins en Outs van Regie en Demand Management strategiën doorzien
Effectief met je leverancier samenwerken
Tevreden gebruikers
Regie in handen hebben
Je hebt de kosten (en meerwerk) onder controle
Je weet businessvoordelen met Demand Management binnen te halen
Je hebt tijd en ruimte in je agenda voor spoedzaken en je mailbox heb je onder controle
Je weet de uitbestede zaken en providers naar je hand te zetten
Je wordt gezien als een gecertificeerd Outsourcing Professional!
Als je door deze lijst loopt zie je dan nog verbeterpunten?
Hoe kun je dan een sprong voorwaarts maken?
Hoe kun je voor jouw organisatie realiseren dat jullie de switch maken van matige service, waarmee je leert leven :-(, naar passende service waar iedereen blij van wordt :-).
Service met een kostenniveau waar ook de directie blij van wordt.
Immers, het is redelijk eenvoudig om periodiek de service wensen af te stemmen op de zich steeds weer anders ontwikkelende behoefte van de organisatie.
Mits je weet hoe dat moet!
Maar veel organisaties kennen niet eens een manager die voor hen bij uitbesteed werk resultaat weet te boeken.
En hoeveel (interne) klanten worden dagelijks geconfronteerd met mededelingen zoals: ‘Wij begrijpen uw wens, maar het gaat niet, want deze activiteit is uitbesteed en wij hebben daar verder geen invloed op.’?
Daarom is ons doel dat binnen Nederland het aantal beschikbare Regisseurs / Demand Managers zo snel mogelijk verdubbelt. Op dit moment zijn dat er ruim duizend. Maar enkele honderden daarvan hebben dankzij het succes in hun werk carrière gemaakt en zitten nu op andere posities.
Daarom willen we in de komende tijd nog eens minstens duizend Regisseurs en Demand Managers professionaliseren zodat ook zij van Outsourcing en SSC aansturing een succes kunnen maken.
Maar aan zo'n tweedaagse opleiding gaat iets vooraf!
Doe het eens anders, toon visie
Bedenk deze keer geen goede voornemens voor 2021
Succesvolle Regisseurs & Demand Managers bedenken Nu waar ze in Volgend Jaar willen staan!
Herna Verhagen (CEO PostNL) zegt over visie ontwikkeling: “Verandering is de enige continuïteit in mijn carrière” en “Ons succes ligt in de toekomst, niet in het verleden.”
Welke acties zijn nu nodig om je visie voor volgend jaar te realiseren?
Kerst en Nieuwjaarsperiode. De valkuil van plannen maken
Een mens zit mooi in elkaar. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat het maken van plannen en goede voornemens ons een positief gevoel opleveren.
Zonder dat we dus iets gedaan hebben, levert alleen al het voornemen in ons hoofd ons een goed gevoel op. Het nadeel hiervan is dat dit goede gevoel ons gevoel van urgentie, ‘we moeten nu echt actie ondernemen’, doet afnemen.
De OKR methode, slim, eenvoudig en doeltreffend
Bedrijven zoals Linkedin en Google en veel andere moderne organisaties gebruiken een hulpmiddel om het nadeel van goede voornemens te ondervangen; De OKR methode.
De OKR methode is ontwikkeld en voor het eerst toegepast binnen de chipsfabrikant INTEL. OKR staat voor doelen en sleutel resultaten (Objectives & Key Results).
De OKR methode toegepast door Regisseurs & Demand Managers die succesvol zijn.
De figuur hierboven laat je met een voorbeeld zien hoe je de methode kunt toepassen.
Als je dit voorbeeld toepast sluit jij je aan bij de groep regisseurs en demand managers die succesvol zijn.
En natuurlijk kun je deze methode ook op talloze andere terreinen toepassen.
-
Koos Overbeeke
Terug van Duizend Succesvolle Regisseurs & Demand Managers naar Slagkracht Outsourcing Blog